język polski
https://epodreczniki.pl/b/piata-strona-swiata/PZsCNSk1G
Korzystając z e-podręcznika zachęcamy uczniów do realizacji następujących tematów:
Wielka i mała litera, zawsze dobrze wybieraj!
List oficjalny
Zakątek wędrowców
List oficjalny
Aby wiedzieć na pewno- słownik poprawnej polszczyzny
Jak napisać streszczenie?
Przy wypowiedzeniu myśl o orzeczeniu!
Bez kłopotu rozpoznasz typy podmiotów.
Lekcja rysowania pojedynczego zdania
język angielski
Zachęcamy uczniów do powtórki słownictwa z pierwszych 5 rozdziałów ksiązki English Class A1+ z użyciem aplikacji quizlet – link poniżej:
https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/52173181/sets
Proponujemy wykorzystanie e-podręczników. Znajdziemy tam dodatkowe ćwiczenia i filmy:) Good luck!
https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F
Zachecamy uczniów do osiągnięcia perfekcji w znajomości poniższego utworu muzycznego:
https://lyricstraining.com/play/billie-eilish/no-time-to-die/HzhbW8njrz
matematyka
klasa 5a
Zadania dotyczące mnożenia i dzielenia ułamków – za pośrednictwem dziennika elektoniczngo Pani Hanna Kuzyszyn przesłała informację dotyczącą ponizszych zadań.
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…
klasa 5b, 5d, 5e i 5c
Ćwiczymy tabliczkę mnożenia i dzielenia na stronie MATZOO.
Trenujemy działania na ułamkach zwykłych: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie.
Rozwiązujemy zadania z geometrii.
- Wielokąty i ich własności: https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DXNLaXAGX
- Mierzenie kątów: https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-katow/DEKvi2ZGq
- Mierzenie odcinków: https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-odcinkow-i-lamanych/DOw7PYHRu
- Proste równoległe: https://epodreczniki.pl/a/proste-i-odcinki-rownolegle/D10BTNtBk
- Prostokąty i kwadraty: https://epodreczniki.pl/a/prostokaty-i-kwadraty/D5NLhbb0x
- Obwody: https://epodreczniki.pl/a/obwody-prostokatow-i-kwadratow/DFgR1mpDP
Klasa 5c, 5e – tematy i zadania na każdy dzień – klasy Barbary Pyszny
Czwartek 19.03
Temat: Klasyfikacja czworokątów
Oglądamy filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=Y8DX_eqZmAg
https://www.youtube.com/watch?v=NvwMBnJOr_I
- Przeczytaj wiadomości z podręcznika str 135 i 136
- Wykonaj zadania z ćwiczeń, ze strony 32 i 33
Rozwiąż test:https://www.thatquiz.org/pl-f/?-j15o0k-l3-mpnv600-nk-p0
Piątek 20.03
Temat: Figury przystające
Obejrzyj film o figurach przystających: //www.youtube.com/watch?v=1SesR9QqdFg
Przeczytaj wiadomości z podręcznika str. 137
Wykonaj zadania z ćwiczeń 1-6 str. 39,40
Poniedziałek 23.03
Temat: Figury na płaszczyźnie – powtórzenie wiadomości- część 1
Obejrzyj filmy i rozwiąż zadania
- https://www.youtube.com/watch?v=_bYXHZUcpkE
- https://www.youtube.com/watch?v=MHyBT0SAMc0
- https://www.youtube.com/watch?v=VqDF9DPDyW0
- https://www.youtube.com/watch?v=1Ozu6HuQ2ZI
- https://www.youtube.com/watch?v=KiL5l-1eYpk
- https://www.youtube.com/watch?v=hn0ggcsM5Ug
- https://www.youtube.com/watch?v=V0JVXHLklqg
- https://www.youtube.com/watch?v=dbtCnDKU5vg
- https://www.youtube.com/watch?v=FzLQAIwUMFM
Wykonaj zadania 1-4 z ćwiczeń str. 41
inne przedmioty
Biologia
Budowa i rola tkanek roślinnych. Budowa, rola i modyfikacje korzenia, łodygi i liścia.
Korzystając z podręcznika wykonaj polecenia:
1. Narysuj i opisz budowę mchu płonnika.
2.Wypisz siedliska występowania mchów.
3.Narysuj i opisz cykl rozwojowy mchu (na ocenę celującą)
Opisz znaczenie mchów w przyrodzie i gospodarce człowieka.
Film – youtube ,, Mchy nasi przyjaciele”
Zadanie – opisać znaczenie mchów:
a)………………….. c) ………………………..
b)…………………… d) ………………………..
Plastyka
Wybierz jeden z konkursów plastycznych:
1. “Dom” – dom pełen wzruszeń (miejsce wymarzone lub niechciane, wspólne przeżywanie chwil szczególnych lub dnia codziennego z rodziną), format A3 (duży blok). Portret rodziny lub jej części w domu lub przed domem.
2.”Zamki i pałace w Polsce” – format A3.
3. “Zwierzaki – słodziaki” format A3 lub A4, zwierzęta w różnych sytuacjach i miejscach, w środowisku naturalnym lub w domu, mogą też być hodowlane (ale nie wymyślone – bajkowe).
4. “Koszyczek wielkanocny” – forma przestrzenna o wymiarach max. 20 cm szeroki, 50 cm wysoki, samodzielnie wykonany (z papieru , wełny, tkaniny, każdy pomysł dobry)
Indywidualne pytania proszę kierować przez dziennik elektroniczny do pani Barbary Durczok.
Religia
W maju odbędzie się szkolny konkurs o Janie Pawle II (można się przygotowywać).
- 1-5 konkurs plastyczny „św. Jan Paweł – przyjaciel dzieci”, format A3, technika dowolna
- 5-8 konkurs wiedzy „św. Jan Paweł II – przyjaciel dzieci”, bibliografia:
- List do dzieci Jana Pawła II https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/do_dzieci.html
- Biografia Jana Pawła II
- https://www.centrumjp2.pl/biografia-jana-pawla-ii/
Klasa 5c
- Temat: 27. Jonasz – zazdrosny prorok. Przeczytać temat w podręczniku s. 62-63 i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń s. 56-57.
- Temat: 46. Wizerunek Mistrza – św. Weronika. Przeczytać temat w podręczniku s. 104-105 i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń s. 94-95.
Klasy 5a, 5b, 5d, 5e
Temat:27 Jonasz – zazdrosny prorok.
Przeczytaj temat w podręczniku s.62-63 i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń (Temat 27)
Temat:50 Św. Bernadetta – wybrana przez Maryję
Przeczytaj temat w podręczniku s.112 – 113 i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń. (Temat 50)
Muzyka
Temat: Na ludową nutę – krakowiak.
W zeszycie zapisać co to jest „Krakowiak”?
– skąd pochodzi?
– na ile go liczymy?
– jakim jest tańcem, jaki ma charakter?
Narysować lub wkleić strój do krakowiaka.
23.03.2020
Temat: Muzyka prehistoryczna
Przeczytaj:
http://www.kopernik.org.pl/wystawy/wystawy-archiwalne/wszystko-gra/muzyka-prehistoryczna/
Wydrukuj jeśli masz drukarkę i wklej do zeszytu notatkę. Jeśli nie masz drukarki, niestety musisz poniższy tekst przepisać.
Prehistoria – Pierwsze przedmioty muzyczne, jakie wytwarzał człowiek, prawdopodobnie nie miały na celu wydobycia melodii. Nawet jeżeli generowały dźwięki o zróżnicowanej wysokości, służyły przede wszystkim do nadawania rytmu. Wśród pierwszych urządzeń zewnętrznych wobec ciała ludzkiego, które są uważane za instrumenty, wymienia się grzechotki i rozmaite bębny. Te najwcześniejsze ewoluowały z powodu ludzkiego impulsu motorycznego, aby dodać dźwięk do ruchów emocjonalnych, takich jak taniec. W miarę upływu czasu niektóre kultury przypisały swoim instrumentom funkcje rytualne, wykorzystując je do polowań i ceremonii. Kultury te rozwinęły bardziej złożone instrumenty perkusyjne i inne, takie jak flety i trąbki.
Do środy do godziny 18.00 proszę rozwiązać QUIZZ – stworzony na podstawie powyższych informacji.
quizizz.com/join?gc=715047
Zaloguj się podając imię i nazwisko oraz klasę.
Historia
5 b
1.Proszę przeczytać z podręcznika temat pt. „System feudalny ”str. 132 – 135
- Proszę napisać w zeszycie odpowiedzi na pytania:
- Jakie główne stany wykształciły się w średniowieczu?
- Jak przebiegała uroczystość złożenia hołdu lennego?
- Zachęcam do skorzystania z strony internetowej epodręczniki.pl i zapoznania się materiałem na temat średniowiecznych rycerzy. ( pytania będą pod koniec tygodnia)
https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza—rycerze/DYf5hc4Ye
5 d
- Proszę przeczytać lekcję pt. „Wyprawy krzyżowe” – podręcznik str. 122 – 127
- Proszę odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania:
- Kto, kiedy i dlaczego wezwał do wypraw do Ziemi Świętej?
- W którym roku odbyła się pierwsza wyprawa?
- Z jakich krajów pochodzili uczestnicy pierwszej wyprawy?
- W jaki sposób doszło do powstania Królestwa Jerozolimskiego?
- Ile odbyło się krucjat?
- Jakie zakony rycerskie powstały podczas wypraw krzyżowych?
- Uzupełnij tabelkę
Skutki wypraw krzyżowych
pozytywne | negatywne |
1. | 1. |
2. | 2. |
5 e
1.Proszę przeczytać z podręcznika temat pt. „System feudalny ”str. 132 – 135
- Proszę napisać w zeszycie odpowiedzi na pytania:
- Kto stał na szczycie drabiny feudalnej?
- Jakie były obowiązki seniora?
- Jakie były obowiązki wasala?
- Co to było lenno?
- Jak przebiegała uroczystość złożenia hołdu lennego?
- Jakie główne stany wykształciły się w średniowieczu?
Technika
Powtarzamy podstawowe wiadomości z zakresu ruchu drogowego, zwłaszcza:
– znaczenie znaków drogowych,
– manewry w ruchu drogowym (wymijanie, wyprzedzanie, omijanie, włączanie się do ruchu, skręcanie, hamowanie, zawracanie itp.)
Po powrocie do szkoły i lekcji powtórzeniowej zaplanujemy termin sprawdzianu z tych tematów dla każdej z klas V.
W związku ze zbliżającym się sezonem letnim należy dokonać dokładnego przeglądu swojego roweru z uwzględnieniem:
– sprawności działania układów: hamulcowego, kierowniczego, jezdnego itp.,
– wyczyszczeniem i przesmarowaniem odpowiednich mechanizmów roweru.
Wszelkie zdjęcia, materiały, wyniki wykonanych zadań, prac pisemnych związanych z przedmiotami technika i edukacja dla bezpieczeństwa proszę przesyłać na adres mailowy wojciech.kozlik@interia.pl
Źródłami wymiany informacji pomiędzy rodzicami, uczniami i nauczycielem przedmiotu będzie podana poczta elektroniczna i dziennik elektroniczny szkoły.
Wychowanie fizyczne
Informacje będą przesyłane do uczniów bezpośrednio przez dziennik elektroniczny.
Świetlica
Zestaw proponowanych zabaw/zajęć