Innowacje
4,5,6 pro-gra-umiesz!
W tym roku rozpoczynamy intensywną pracę z uczniami klasy 4! Jeśli tylko pandemia nie pokrzyżuje nam planów, postaramy się w innowacyjny sposób uczyć PRO_GRA_MOWANIA! Korelacja informatyki, matematyki z domieszką języka angielskiego.
Trzymajmy kciuki za powodzenie tego projektu!
Początki programowania
Uczniowie klasy 4a zagłębiają się w tajniki programowania. Początki zwykle są trudne i budzą sporo emocji. Dlatego postanowiliśmy wgłębiać się w ww. dziedzinę w tempie żółwia – powoli!
Zaczęliśmy od trenowania logicznego myślenia w formie obrazkowej i rysunkowej.
Początki programowania
Nauka logicznego myślenia bywa żywa i kolorowa – czasem rysowaliśmy bez użycia mazaka, pisaka oraz ołówka – musieliśmy być sprytniejsi niż komputer 🙂
Innym razem dowodziliśmy, ze kolor ma największe znaczenie, kwadrat kwadratowi nie równy!
Początki programowania
Zastanawialiśmy się też, czy barwy mogą mówić, a jeśli jak – to jak mogą wyrażać nasze emocje i jak możemy nimi programować innych i siebie 🙂
Początki programowania
Podczas zdalnych zajęć informatyki robiliśmy wiele różnych rzeczy – budowaliśmy domy i miasta z klocków 3D, sterowaliśmy wirtualnym robotem, graliśmy w gry rozwijające nasze myślenie logiczne i przestrzenną wyobraźnię. Na koniec zaczęliśmy programowanie blokowe. Reszta zadań w szkole!