język polski
Klasa 8A:
Uczniowie klasy 8a zadania z języka polskiego będą otrzymywali bezpośrednio od nauczyciela. W tej sprawie prosimy o kontakt z panią Mariolą Gajdą.
Klasa 8B:
1. Przeczytać z podręcznika dział “Odmienne i nieodmienne części mowy ” – od strony 170 do 176.
2. Wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania do strony 34 do 42.
3. Dodatkowo powtórzyć zasady pisowni wyrazów z przeczeniem “nie” ( podręcznik strona 176 do 178 ).
4. Wykonać ćwiczenia ortograficzne z zeszytu ćwiczeń od strony 70 do 73.
5. Dokończyć oglądanie filmu “Pan Tadeusz”.
6. Przeczytać do końca lekturę “Pan Tadeusz.
Klasa 8C:
Uczniowie klasy 8c kontaktują się z panią Jakubiec poprzez grupę na FB:
https://www.facebook.com/groups/504911807080116/?ref=bookmarks
język angielski
Zachęcamy uczniów do powtórki słownictwa z zakresu repetytorium:
https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets
Proponujemy wykorzystanie e-podręczników. Można tam odnaleźć filmy i dodatkowe ćwiczenia.
https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F
Klasa 8b – opracować do zeszytu zadania z książki strona 65 i zeszyt ćwiczeń strony 70, 71, 72.
matematyka
Zestawy powtórkowe przed egzaminem ósmoklasistów:
Dodatkowe zadania będą też publikowane na stronie Pani Ewy Karnowki https://www.facebook.com/ewa.karnowkamatematyka.9
Na stronie internetowej CKE https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/ codziennie o godzinie 9:00 pojawiają się zestawy powtórkowe do egzaminu ósmoklasistów. Zachęcamy do podjęcia próby ich poprawnego rozwiązania. Poprawność swoich odpowiedzi można sprawdzić o godzinie 15:00 na tej samej stronie.
Klasa 8a
Uczniowie otrzymują zadania bezpośrednio od nauczyciela.
inne przedmioty
Biologia
Organizm a środowisko – tolerancja ekologiczna, bioindykatory, euro – i stenobionty, nisza ekologiczna, czynniki abiotyczne wpływające na organizmy. Cechy populacji biologicznej – liczebność, zagęszczenie, rozrodczość, śmiertelność, struktura wiekowa, czynniki śmiertelności.
Prezentacja na slideplayer “Cechy populacji biologicznej”.
CHEMIA
W ramach powtórzenia wiadomości:
- Czytamy podręcznik strony 60 – 96
- Czytamy zeszyt (bieżący dział)
- Rozwiązujemy zadania z podręcznika:
zad.1,2,3/str.63;
zad.1,2,3,4/str.68;
zad.1,2,3,4,5/str.72;
zad.1,2,3,4,5,6,7,8/str.76
zad.1,2,3,4,5,6,7/str.78
zad.1,2/str.79
zad.1,2,3/str.82
zad.1,2,3,4,5,6/str.84
zad.1,2/str.93
zad.1,2,3,4,5,6,7,8/str.96
- Dodatkowo rozwiązujemy zadania:
- Ułóż wzory sumaryczne soli:
węglan potasu, azotan(V) żelaza(III), fosforan(V) magnezu, siarczan(IV) wapnia, chlorek baru, jodek miedzi(II), siarczek glinu, siarczan(VI) amonu, bromek amonu
- Ułóż reakcje zobojętnienia:
kwas chlorowodorowy + wodorotlenek żelaza(III)
kwas fosforowy(V) + wodorotlenek potasu
kwas azotowy(V) + wodorotlenek wapnia
- Ułóż następujące równania reakcji (lub zaznacz, że reakcja nie zachodzi) i nazwij powstałe sole:
kwas siarkowy(VI) + magnez
kwas chlorowodorowy + tlenek cynku
kwas fosforowy(V) + srebro
tlenek siarki(VI) + tlenek sodu
tlenek azotu(V) + wodorotlenek baru
tlenek siarki(VI) + zasada amonowa
tlenek węgla(IV) + tlenek siarki(IV)
- W reakcji strąceniowej otrzymaj
siarczek niklu(II)
węglan bizmutu(III)
Reakcje zapisz cząsteczkowo i jonowo.
- Podaj objawy reakcji:
kwasu siarkowego (VI) z magnezem
kwasu solnego z tlenkiem żelaza(III)
węglanu amonu z chlorkiem rtęci(II)
W razie pytań kontakt z nauczycielem przez dziennik elektroniczny.
FIZYKA
Dla przypomnienia:
- Czytamy podręcznik str. 68-74, a następnie rozwiązujemy zadania 1,2,3,4,5/str.75-76
- Czytamy podręcznik str. 77-83, a następnie rozwiązujemy zadania 1/str.84 oraz 7/str.85
- Czytamy podręcznik str. 86-90, a następnie rozwiązujemy zadania 1,2,3,4,5,6,7/str.91-92
- Czytamy podręcznik str. 93-100, a następnie rozwiązujemy zadania 1,2,3,4/str.101
Próbujemy przerobić samodzielnie jeden nowy temat: „Użytkowanie energii elektrycznej”.
- Czytamy podręcznik strony 102-110
- Próbujemy rozwiązać zadania 1,2,3/str.111
W razie pytań kontakt z nauczycielem przez dziennik elektroniczny.
Religia
W maju odbędzie się szkolny konkurs o Janie Pawle II (można się przygotowywać)
- 1-5 konkurs plastyczny „św. Jan Paweł – przyjaciel dzieci”, format A3, technika dowolna
- 5-8 konkurs wiedzy „św. Jan Paweł II – przyjaciel dzieci”, bibliografia:
- List do dzieci Jana Pawła II https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/do_dzieci.html
- Biografia Jana Pawła II
- https://www.centrumjp2.pl/biografia-jana-pawla-ii/
- Temat: 59. „Któryś za nas cierpiał rany” – przesłanie wielkiego Postu. Przeczytać temat w podręczniku s. 193-195. Wykonać zadanie nr 2 z tego tematu.
- Przeczytać przypowieść o marnotrawnym synu w ewangelii Łukasza (Łk 15, 11-32) i napisać plan wydarzeń.
- Odszukaj w dostępnych źródłach i zapisz w zeszycie najważniejsze wydarzenia z życia św. Jana Pawła II.
- Przygotować się do odpowiedzi ustnej na temat wybranego przez siebie patrona z bierzmowania.
Historia
Uczniowie klas 8 otrzymali zadania za pośrednictwem dziennika elektornicznego.
język niemiecki
Drodzy uczniowie, wedle wcześniejszych ustaleń proszę o opis waszego pokoju. Zwróćcie uwagę na to, jakie meble macie w pokoju, co gdzie stoi. Użyjcie zwrotów in der Mitte, in der Ecke, links, rechts, oben, unten oraz przyimków in, auf, neben, hinter, zwischen, an, über, unter, vor. Możecie dołożyć zdjęcie 🙂 Wasze maile proszę wysłać na adres alex.rad@interia.pl (czekam do końca tygodnia). Materiał możecie powtórzyć za pośrednictwem aplikacji quizizz.join. kod do gry: 584529 (Nick – podpisujemy imieniem, nazwiskiem oraz klasą, kody aktywne do niedzieli) Viel Spaß
Wychowanie fizyczne
Informacje będą przesyłane do uczniów bezpośrednio przez dziennik elektroniczny.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Korzystając z podręcznika pozyskujemy wiedzę o procedurach prowadzenia resuscytacji krążeniowo – oddechowej (kolejność postępowania).
Polecam również przegląd różnych filmów w Internecie dotyczących przeprowadzania resuscytacji krążeniowo – oddechowej.
Po powrocie do szkoły przeprowadzimy ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem tej wiedzy.
Wszelkie zdjęcia, materiały, wyniki wykonanych zadań, prac pisemnych związanych z przedmiotami technika i edukacja dla bezpieczeństwa proszę przesyłać na adres mailowy wojciech.kozlik@interia.pl
Źródłami wymiany informacji pomiędzy rodzicami, uczniami i nauczycielem przedmiotu będzie podana poczta elektroniczna i dziennik elektroniczny szkoły.