• E-Dziennik
  • Oddziały przedszkolne
  • Nauczyciele
  • Rekrutacja
  • Jadłospis i płatności
  • Kalendarz dni wolnych
  • Certyfikaty
  • Aktualności
  • Facebook
  • Galeria
  • Kontakt
  • BIP
  • ePUAP
Szkoła Podstawowa nr 2 w Rydułtowach

O nas

Kilka słów o nas!

Pedagog

Psycholog

Nauczyciele

EDZIENNIK

klasy 8

  • Home
  • klasy 8

język polski

Klasa 8A:

Uczniowie klasy 8a zadania z języka polskiego będą otrzymywali bezpośrednio od nauczyciela. W tej sprawie prosimy o kontakt z panią Mariolą Gajdą.

Klasa 8B:

1. Przeczytać z podręcznika dział “Odmienne i nieodmienne części mowy ” – od strony 170 do 176.

2. Wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania do strony 34 do 42.

3. Dodatkowo powtórzyć zasady pisowni wyrazów z przeczeniem “nie” ( podręcznik strona 176 do 178 ).

4. Wykonać ćwiczenia ortograficzne z zeszytu ćwiczeń od strony 70 do 73.

5. Dokończyć oglądanie filmu “Pan Tadeusz”.

6. Przeczytać do końca lekturę “Pan Tadeusz.

Klasa 8C:

Uczniowie klasy 8c kontaktują się z panią Jakubiec poprzez grupę na FB:

https://www.facebook.com/groups/504911807080116/?ref=bookmarks

 

język angielski

Zachęcamy uczniów do powtórki słownictwa z zakresu repetytorium:

https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/repetytorium-osmoklasisty/sets

Proponujemy wykorzystanie e-podręczników. Można tam odnaleźć filmy i dodatkowe ćwiczenia.

https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F

 

Klasa 8b – opracować do zeszytu zadania z książki strona 65 i zeszyt ćwiczeń strony 70, 71, 72.

matematyka

Zestawy powtórkowe przed egzaminem ósmoklasistów:

Zestaw 1

Zestaw 2

Dodatkowe zadania będą też publikowane na stronie Pani Ewy Karnowki  https://www.facebook.com/ewa.karnowkamatematyka.9

Na stronie internetowej CKE  https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/ codziennie o godzinie 9:00 pojawiają się zestawy powtórkowe do egzaminu ósmoklasistów. Zachęcamy do podjęcia próby ich poprawnego rozwiązania. Poprawność swoich odpowiedzi można sprawdzić o godzinie 15:00 na tej samej stronie.

Klasa 8a

Uczniowie otrzymują zadania bezpośrednio od nauczyciela.

inne przedmioty

Biologia

Organizm a środowisko – tolerancja ekologiczna, bioindykatory, euro – i stenobionty,  nisza ekologiczna, czynniki abiotyczne wpływające na organizmy. Cechy populacji biologicznej – liczebność, zagęszczenie, rozrodczość, śmiertelność, struktura  wiekowa, czynniki śmiertelności.

Prezentacja na slideplayer  “Cechy populacji biologicznej”.

Nowe zadanie 23.03.

CHEMIA

W ramach powtórzenia wiadomości:

  • Czytamy podręcznik strony 60 – 96
  • Czytamy zeszyt (bieżący dział)
  • Rozwiązujemy zadania z podręcznika:

zad.1,2,3/str.63;

zad.1,2,3,4/str.68;

zad.1,2,3,4,5/str.72;

zad.1,2,3,4,5,6,7,8/str.76

zad.1,2,3,4,5,6,7/str.78

zad.1,2/str.79

zad.1,2,3/str.82

zad.1,2,3,4,5,6/str.84

zad.1,2/str.93

zad.1,2,3,4,5,6,7,8/str.96

  • Dodatkowo rozwiązujemy zadania:
  1. Ułóż wzory sumaryczne soli:

węglan potasu, azotan(V) żelaza(III), fosforan(V) magnezu, siarczan(IV) wapnia, chlorek baru, jodek miedzi(II), siarczek glinu, siarczan(VI) amonu, bromek amonu

  1. Ułóż reakcje zobojętnienia:

kwas chlorowodorowy + wodorotlenek żelaza(III)

kwas fosforowy(V) + wodorotlenek potasu

kwas azotowy(V) + wodorotlenek wapnia

  1. Ułóż następujące równania reakcji (lub zaznacz, że reakcja nie zachodzi) i nazwij powstałe sole:

kwas siarkowy(VI) + magnez

kwas chlorowodorowy + tlenek cynku

kwas fosforowy(V) + srebro

tlenek siarki(VI) + tlenek sodu

tlenek azotu(V) + wodorotlenek baru

tlenek siarki(VI) + zasada amonowa

tlenek węgla(IV) + tlenek siarki(IV)

  1. W reakcji strąceniowej otrzymaj

siarczek niklu(II)

węglan bizmutu(III)

Reakcje zapisz cząsteczkowo i jonowo.

  1. Podaj objawy reakcji:

kwasu siarkowego (VI) z magnezem

kwasu solnego z tlenkiem żelaza(III)

węglanu amonu z chlorkiem rtęci(II)

W razie pytań kontakt z nauczycielem przez dziennik elektroniczny.

FIZYKA

Dla przypomnienia:

  • Czytamy podręcznik str. 68-74, a następnie rozwiązujemy zadania 1,2,3,4,5/str.75-76
  • Czytamy podręcznik str. 77-83, a następnie rozwiązujemy zadania 1/str.84 oraz 7/str.85
  • Czytamy podręcznik str. 86-90, a następnie rozwiązujemy zadania 1,2,3,4,5,6,7/str.91-92
  • Czytamy podręcznik str. 93-100, a następnie rozwiązujemy zadania 1,2,3,4/str.101

Próbujemy przerobić samodzielnie jeden nowy temat: „Użytkowanie energii elektrycznej”.

  • Czytamy podręcznik strony 102-110
  • Próbujemy rozwiązać zadania 1,2,3/str.111

W razie pytań kontakt z nauczycielem przez dziennik elektroniczny.

Religia

W maju odbędzie się szkolny konkurs o Janie Pawle II (można się przygotowywać)

  • 1-5 konkurs plastyczny „św. Jan Paweł – przyjaciel dzieci”, format A3, technika dowolna
  • 5-8 konkurs wiedzy „św. Jan Paweł II – przyjaciel dzieci”, bibliografia:
    • List do dzieci Jana Pawła II https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/do_dzieci.html
    • Biografia Jana Pawła II
    • https://www.centrumjp2.pl/biografia-jana-pawla-ii/
  • Temat: 59. „Któryś za nas cierpiał rany” – przesłanie wielkiego Postu. Przeczytać temat w podręczniku s. 193-195. Wykonać zadanie nr 2 z tego tematu.
  • Przeczytać przypowieść o marnotrawnym synu w ewangelii Łukasza (Łk 15, 11-32) i napisać plan wydarzeń.
  • Odszukaj w dostępnych źródłach i zapisz w zeszycie najważniejsze wydarzenia z życia św. Jana Pawła II.
  • Przygotować się do odpowiedzi ustnej na temat wybranego przez siebie patrona z bierzmowania.

Historia

Uczniowie klas 8 otrzymali zadania za pośrednictwem dziennika elektornicznego.

język niemiecki

Drodzy uczniowie, wedle wcześniejszych ustaleń proszę o opis waszego pokoju. Zwróćcie uwagę na to, jakie meble macie w pokoju, co gdzie stoi. Użyjcie zwrotów in der Mitte, in der Ecke, links, rechts, oben, unten oraz przyimków in, auf, neben, hinter, zwischen, an, über, unter, vor. Możecie dołożyć zdjęcie 🙂  Wasze maile proszę wysłać na adres alex.rad@interia.pl (czekam do końca tygodnia).  Materiał możecie powtórzyć za pośrednictwem aplikacji quizizz.join. kod do gry: 584529 (Nick – podpisujemy imieniem, nazwiskiem oraz klasą, kody aktywne do niedzieli) Viel Spaß

 

Wychowanie fizyczne

Informacje będą przesyłane do uczniów bezpośrednio przez dziennik elektroniczny.

 

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

 Korzystając z podręcznika pozyskujemy wiedzę o procedurach prowadzenia resuscytacji krążeniowo – oddechowej (kolejność postępowania).

Polecam również przegląd różnych filmów w Internecie dotyczących przeprowadzania  resuscytacji krążeniowo – oddechowej.

Po powrocie do szkoły przeprowadzimy ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem tej wiedzy.

Wszelkie zdjęcia, materiały, wyniki wykonanych zadań, prac pisemnych związanych z przedmiotami technika i edukacja dla bezpieczeństwa proszę przesyłać na adres mailowy wojciech.kozlik@interia.pl
Źródłami wymiany informacji pomiędzy rodzicami, uczniami i nauczycielem przedmiotu będzie podana poczta elektroniczna i dziennik elektroniczny szkoły.

 

Dokumenty

  • Dokumenty do pobrania
  • Zdalne nauczanie

Dla rodziców

  • E-Dziennik
  • Oddziały przedszkolne
  • Nauczyciele
  • Rekrutacja
  • Jadłospis i płatności
  • Kalendarz dni wolnych
  • Certyfikaty

Dla ucznia

  • Aktualności
  • Egzamin ósmoklasisty
  • Świetlica
  • Biblioteka
  • Samorząd
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Wolontariat
  • Sport w szkole

Materiały dodatkowe

  • interesujące strony
  • Bezpieczeństwo w sieci
  • Zarządzanie kryzysowe

Zespoły muzyczne

  • Chór Rapsodia
  • Decyma
  • Czelodka
  • Querdas
  • Stokrotki

Projekty

  • Innowacje
  • Erasmus
  • Laboratoria Przyszłości
  • Projekty unijne
  • Szkoła promująca zdrowie
  • Wielka Liga Czytelników
  • Niepodległa
  • Pamiętamy…
  • Narodowy Program Czytelnictwa
  • Aktywna Tablica – międzyszkolna sieć współpracy

Języki obce

  • Język niemiecki – jako język mniejszości
  • Dwujęzyczność

Szkoła Podstawowa nr 2 w Rydułtowach

ul. Raciborska 270, 44-280 Rydułtowy
Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Menu

  • Home
  • Kontakt
  • BIP
  • ePUAP
  • Archiwum
  • Deklaracja dostępności

Znajdź nas na

Wykonanie strony internetowej: Pol-Media Patryk Procek
Zmień rozmiar czcionki
Zmień kontrast
Accessibility by WAH