język polski
https://epodreczniki.pl/b/piata-strona-swiata/PZsCNSk1G
Zachęcamy uczniów do realizacji poniższych tematów:
Od przysłówków głowa nie boli.
Jak opisać emocje?
Żubr grzecznie żuje dojrzałą porzeczkę, czyli o rz i ż
U źródeł wiedzy
https://epodreczniki.pl/a/wyrazy-dzwiekonasladowcze-w-poezji-i-prozie/Dg76FM8I1
https://epodreczniki.pl/a/sluchamy-poezji-i-okreslamy-nastroj-wiersza/D5hL26oyS
https://epodreczniki.pl/a/informacja-o-faktach-a-opinia/DaeIfUPj2
język angielski
Zachęcamy uczniów do powtórki słownictwa z pierwszych 5 rozdziałów ksiązki English Class A2 z użyciem aplikacji quizlet – link poniżej:
https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/62962020/sets
Proponujemy wykorzystanie e-podręczników. Można tam odnaleźć filmy i dodatkowe ćwiczenia.
https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F
Poroponujemy naukę lub powtórkę czasowników nieregularnych z użyciem poniższej strony:
https://matchthememory.com/search/irregural%20verbs
Klasa 6c
Ćwiczenia str. 36, 38, 39, 40. Ponadto wchodzimy na stronę learningapps i tworzymy jedną grę minimum ze słownictwa i gramatyki z rozdziału 4.
matematyka
Klasa 6c
Powtarzamy informacje o procentach dzięki filmikom ze strony https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/obliczenia-praktyczne/plmat030-procenty-wprowadzenie
Później wykonujemy następujące ćwiczenia:
- https://learningapps.org/7947679 zamiana ułamków na procenty
- https://learningapps.org/5333737 procenty i ułamki – memory
- https://learningapps.org/1442729 jaki to procent
- https://learningapps.org/8253273 obliczanie procentu liczby
- https://learningapps.org/200930 obniżka cen o dany procent
- https://learningapps.org/9425690 obniżka cen o dany procent
- https://learningapps.org/4555265 obliczenia procentowe – krzyżówka
Klasa 6a, 6d – tematy i zadania na każdy dzień – klasy Barbary Pyszny
czwartek 19.03
Temat: Pole powierzchni graniastosłupów.
Przeczytaj wiadomości z podręcznika, oglądaj film
https://www.youtube.com/watch?v=kUhMThSB2D8
wykonaj zadania z ćwiczeń – str 39 zad5,
piątek 20.03
Temat: Jednostki objętości
Przeczytaj wiadomości z podręcznika, oglądaj film
https://www.youtube.com/watch?v=JGmzRWWePYE
Wykonaj zadania: ćwiczenia – str. 41 zad4,zad5, podręcznik – str 229 zad 8
poniedziałek 23.03
Temat: Objętość graniastosłupa.
Przeczytaj wiadomości z podręcznika, oglądaj film
https://www.youtube.com/watch?v=i06eA4UnfoA
Wykonaj zadania: ćwiczenia – strona 42 zad 7, 8, 9
Klasa 6a, 6b, 6d
Powtarzamy informacje o GRANIASTOSŁUPACH dzięki filmikom ze strony PISTACJA.TV
- Wprowadzenie: https://pistacja.tv/film/mat00243-figury-przestrzenne-wprowadzenie?playlist=510
- Budowa: https://pistacja.tv/film/mat00244-budowa-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
- Siatki: https://pistacja.tv/film/mat00246-siatka-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
- Pole powierzchni: https://pistacja.tv/film/mat00247-pole-powierzchni-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
- Objętość i jednostki objętości: https://pistacja.tv/film/mat00248-objetosc-i-jednostki-objetosci-wprowadzenie?playlist=510
- Objętość: https://pistacja.tv/film/mat00249-objetosc-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
inne przedmioty
Biologia
Ryby – kręgowce wodne. Znaczenie ryb w przyrodzie i gospodarce człowieka.
Korzystając z podręcznika wykonaj polecenia:
1.Porównaj kijankę i dorosłą żabę.
Porównywana cecha | Kijanka | Żaba |
· narządy służące do poruszania się | ||
· kształt ciała | ||
· linia boczna ( brak lub jest) | ||
· narząd wymiany gazowej | ||
· odżywianie ( rodzaj pokarmu) |
2.Przerysuj i uzupełnij tabelę.
Cecha budowy | Rola | |
Środowisko
wodne |
śluz
………………………………… pory w skórze ……………………………….. błona pławna spinająca palce kończyn ………………………………………… skrzela u larw ………………………………………… komórki barwnikowe w skórze …………………………………………. |
………………………….. ………………………….. …………………………. …………………………… …………………………..
|
Film – youtube „Moduł 1 – Płazy” i „Płazy – przyroda świętokrzyska”
Plastyka
Projekt znaczka pocztowego na temat „Wolontariat”, format A 4 (wiadomo jaki rozmiar ma znaczek pocztowy, więc nie może to być praca o zbyt wielu szczegółach. Prosty i czytelny przekaz, taki znak plastyczny, technika dowolna).
Indywidualne pytania proszę kierować przez dziennik elektroniczny do pani Barbary Durczok.
Religia
W maju odbędzie się szkolny konkurs o Janie Pawle II (można się przygotowywać)
- 1-5 konkurs plastyczny „św. Jan Paweł – przyjaciel dzieci”, format A3, technika dowolna
- 5-8 konkurs wiedzy „św. Jan Paweł II – przyjaciel dzieci”, bibliografia:
- List do dzieci Jana Pawła II https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/do_dzieci.html
- Biografia Jana Pawła II
- https://www.centrumjp2.pl/biografia-jana-pawla-ii/
Klasy 6
- Temat: 34. Wracamy do Ojca. Przeczytać temat w podręczniku s. 92-93. Przeczytać przypowieść o marnotrawnym synu w ewangelii Łukasza (Łk 15, 11-32) i napisać plan wydarzeń.
- Odszukaj w dostępnych źródłach i zapisz w zeszycie najważniejsze wydarzenia z życia św. Jana Pawła II.
Muzyka
Temat: Instrumenty dęte
W zeszycie zapisać zdanie, które będzie poniżej, zrobić tabelkę, a następnie wpisać wszystkie instrumenty w odpowiednie miejsca. Instrumenty są w podręczniku lub można poszukać w Internecie (proszę uważać na SAKSOFON – doczytać, jakim jest instrumentem):
Instrumenty dęte, to instrumenty w których źródłem dźwięku jest wdmuchiwany i drgający w odpowiedni sposób słup powietrza.
Instr. Dęte drewniane | Instr. Dęte blaszane | Instr. Dęte miechowe |
1. | ||
2. |
Pod tabelką narysować dwa dowolne instrumenty: jeden blaszany i jeden drewniany.
23.03.2020
Temat: Instrumenty dęte – utrwalenie wiadomości.
W tym tygodniu utrwalenie wiadomości na temat instrumentów dętych.
Do środy do godziny 18.00 proszę rozwiązać QUIZZ. Na podstawie procentowego wyniku otrzymacie ocenę.
Podaję link do quizu:
quizizz.com/join?gc=461631
Logując się podaj imię i nazwisko oraz klasę.
Historia klasa 6a i 6d
6 a
- Proszę przeczytać z podręcznika temat pt. „ Nowe potęgi europejskie” str.138 – 142 i wykonać dwa zadania w zeszycie:
- Uzupełnij tabelę. Zapisz po trzy reformy, które wprowadził każdy wspomniany władca. Dopisz państwo w którym sprawował władzę.
Reformy wprowadzone przez:
Fryderyka II Wielkiego
władcę………….. |
Józefa II
Władcę………….. |
Piotra I Wielkiego
władcę…………. |
- Zapoznaj się z tekstem źródłowym str. 139 i odpowiedz na pytania 1 i 2
139 ( pytania pod tekstem) - Polecam obejrzenie krótkiego filmu
https://www.youtube.com/watch?v=1PKM2t6D3I0
6d
1.Prosze przeczytać z podręcznika temat pt. „Oświecenie w Europie” str. 132 -137
- Proszę wypisać do zeszytu wynalazki i odkrycia oraz ich autorów. Można skorzystać z krótkiego filmu
https://www.youtube.com/watch?v=VhgeRT_OS1o
3.Jakie rodzaje władzy proponował K. Monteskiusz? Proszę napisać to w formie skonstruowanego przez ucznia wykresu.
Wychowanie fizyczne
Informacje będą przesyłane do uczniów bezpośrednio przez dziennik elektroniczny.
Technika
Korzystając z materiałów różnych, posiadanych w domu, zgodnie z własnym wyborem realizujemy jeden z tematów:
– wielkanocny koszyczek świąteczny,
– stroik na stół wielkanocny,
– dowolna ozdoba wiosenna na stół, biurko…
Prace wykorzystujemy we własnych domach, po powrocie na zajęcia szkolne przynosimy do oceny.
Proszę o wykonywanie prac samodzielnie, polecam jednak rozmowę na ten temat z innymi domownikami oraz obejrzenie pomysłów innych osób na stronach internetowych.
Wszelkie zdjęcia, materiały, wyniki wykonanych zadań, prac pisemnych związanych z przedmiotami technika i edukacja dla bezpieczeństwa proszę przesyłać na adres mailowy wojciech.kozlik@interia.pl
Źródłami wymiany informacji pomiędzy rodzicami, uczniami i nauczycielem przedmiotu będzie podana poczta elektroniczna i dziennik elektroniczny szkoły.
Świetlica
Zestaw proponowanych zabaw/zajęć