• E-Dziennik
  • Oddziały przedszkolne
  • Nauczyciele
  • Rekrutacja
  • Jadłospis i płatności
  • Kalendarz dni wolnych
  • Certyfikaty
  • Aktualności
  • Facebook
  • Galeria
  • Kontakt
  • BIP
  • ePUAP
Szkoła Podstawowa nr 2 w Rydułtowach

O nas

Kilka słów o nas!

Pedagog

Psycholog

Nauczyciele

EDZIENNIK

Klasy 5 – archiwum – nie usuwać

  • Home
  • Klasy 5 – archiwum – nie usuwać

język polski

https://epodreczniki.pl/b/piata-strona-swiata/PZsCNSk1G

Korzystając z e-podręcznika zachęcamy uczniów do realizacji następujących tematów:

Wielka i mała litera, zawsze dobrze wybieraj!
List oficjalny
Zakątek wędrowców
List oficjalny
Aby wiedzieć na pewno- słownik poprawnej polszczyzny
Jak napisać streszczenie?
Przy wypowiedzeniu myśl o orzeczeniu!
Bez kłopotu rozpoznasz typy podmiotów.
Lekcja rysowania pojedynczego zdania

język angielski

Zachęcamy uczniów do powtórki słownictwa z pierwszych 5 rozdziałów ksiązki English Class A1+ z użyciem aplikacji quizlet – link poniżej:

https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders/52173181/sets

Proponujemy wykorzystanie e-podręczników. Znajdziemy tam dodatkowe ćwiczenia i filmy:) Good luck!

https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F

Zachecamy uczniów do osiągnięcia perfekcji w znajomości poniższego utworu muzycznego:

https://lyricstraining.com/play/billie-eilish/no-time-to-die/HzhbW8njrz

matematyka

klasa 5a

Zadania dotyczące mnożenia i dzielenia ułamków – za pośrednictwem dziennika elektoniczngo Pani Hanna Kuzyszyn przesłała informację dotyczącą ponizszych zadań.

Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…

klasa 5b, 5d, 5e i 5c

Ćwiczymy tabliczkę mnożenia i dzielenia na stronie MATZOO.

Trenujemy działania na ułamkach zwykłych: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie.

Rozwiązujemy zadania z geometrii.

  • Wielokąty i ich własności: https://epodreczniki.pl/a/wielokaty-ich-wlasnosci-i-rodzaje/DXNLaXAGX
  • Mierzenie kątów: https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-katow/DEKvi2ZGq
  • Mierzenie odcinków: https://epodreczniki.pl/a/mierzenie-odcinkow-i-lamanych/DOw7PYHRu
  • Proste równoległe: https://epodreczniki.pl/a/proste-i-odcinki-rownolegle/D10BTNtBk
  • Prostokąty i kwadraty: https://epodreczniki.pl/a/prostokaty-i-kwadraty/D5NLhbb0x
  • Obwody: https://epodreczniki.pl/a/obwody-prostokatow-i-kwadratow/DFgR1mpDP

Klasa 5c, 5e – tematy i zadania na każdy dzień – klasy Barbary Pyszny

Czwartek 19.03

Temat: Klasyfikacja czworokątów

Oglądamy filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=Y8DX_eqZmAg

https://www.youtube.com/watch?v=NvwMBnJOr_I

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str 135 i 136
  • Wykonaj zadania z ćwiczeń, ze strony 32 i 33

Rozwiąż test:https://www.thatquiz.org/pl-f/?-j15o0k-l3-mpnv600-nk-p0

Piątek 20.03

Temat: Figury przystające

Obejrzyj film o figurach przystających: //www.youtube.com/watch?v=1SesR9QqdFg

Przeczytaj wiadomości z podręcznika str. 137

Wykonaj zadania  z ćwiczeń  1-6 str. 39,40

Poniedziałek 23.03

Temat: Figury na płaszczyźnie – powtórzenie wiadomości- część 1

Obejrzyj filmy i rozwiąż zadania

  • https://www.youtube.com/watch?v=_bYXHZUcpkE
  • https://www.youtube.com/watch?v=MHyBT0SAMc0
  • https://www.youtube.com/watch?v=VqDF9DPDyW0
  • https://www.youtube.com/watch?v=1Ozu6HuQ2ZI
  • https://www.youtube.com/watch?v=KiL5l-1eYpk
  • https://www.youtube.com/watch?v=hn0ggcsM5Ug
  • https://www.youtube.com/watch?v=V0JVXHLklqg
  • https://www.youtube.com/watch?v=dbtCnDKU5vg
  • https://www.youtube.com/watch?v=FzLQAIwUMFM

Wykonaj zadania 1-4  z ćwiczeń  str. 41

inne przedmioty

Biologia

Budowa i rola tkanek roślinnych.  Budowa,  rola  i modyfikacje  korzenia, łodygi  i  liścia.

Korzystając z podręcznika  wykonaj polecenia:

1. Narysuj i opisz budowę mchu płonnika.

2.Wypisz siedliska występowania mchów.

3.Narysuj i opisz cykl rozwojowy mchu (na ocenę celującą)

Opisz znaczenie mchów w przyrodzie i gospodarce człowieka.

Film – youtube ,, Mchy nasi przyjaciele”

Zadanie – opisać znaczenie mchów:

a)………………….. c) ………………………..

b)…………………… d) ………………………..

Nowe zadanie 23.03.

Plastyka

Wybierz jeden z konkursów plastycznych:

1. “Dom” – dom pełen wzruszeń (miejsce wymarzone lub niechciane, wspólne przeżywanie chwil szczególnych lub dnia codziennego z rodziną), format A3 (duży blok). Portret rodziny lub jej części w domu lub przed domem.
2.”Zamki i pałace w Polsce” – format A3.
3. “Zwierzaki – słodziaki” format A3 lub A4, zwierzęta w różnych sytuacjach i miejscach, w środowisku naturalnym lub w domu, mogą też być hodowlane (ale nie wymyślone – bajkowe).
4. “Koszyczek wielkanocny” – forma przestrzenna o wymiarach max. 20 cm szeroki, 50 cm wysoki, samodzielnie wykonany (z papieru , wełny, tkaniny, każdy pomysł dobry)

Indywidualne pytania proszę kierować przez dziennik elektroniczny do pani Barbary Durczok.

Religia

W maju odbędzie się szkolny konkurs o Janie Pawle II (można się przygotowywać).

  • 1-5 konkurs plastyczny „św. Jan Paweł – przyjaciel dzieci”, format A3, technika dowolna
  • 5-8 konkurs wiedzy „św. Jan Paweł II – przyjaciel dzieci”, bibliografia:
    • List do dzieci Jana Pawła II https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/do_dzieci.html
    • Biografia Jana Pawła II
    • https://www.centrumjp2.pl/biografia-jana-pawla-ii/

Klasa 5c

  • Temat: 27. Jonasz – zazdrosny prorok. Przeczytać temat w podręczniku s. 62-63 i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń s. 56-57.
  • Temat: 46. Wizerunek Mistrza – św. Weronika. Przeczytać temat w podręczniku s. 104-105 i wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń s. 94-95.

Klasy 5a, 5b, 5d, 5e

Temat:27  Jonasz – zazdrosny prorok.

Przeczytaj temat w podręczniku s.62-63 i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń (Temat 27)

Temat:50  Św. Bernadetta – wybrana przez Maryję

Przeczytaj temat w podręczniku s.112 – 113 i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń. (Temat 50)

 

Muzyka

Temat: Na ludową nutę – krakowiak.

W zeszycie zapisać co to jest „Krakowiak”?

– skąd pochodzi?

– na ile go liczymy?

– jakim jest tańcem, jaki ma charakter?

Narysować lub wkleić strój do krakowiaka.

23.03.2020

Temat: Muzyka prehistoryczna

Przeczytaj:
http://www.kopernik.org.pl/wystawy/wystawy-archiwalne/wszystko-gra/muzyka-prehistoryczna/
Wydrukuj jeśli masz drukarkę i wklej do zeszytu notatkę. Jeśli nie masz drukarki, niestety musisz poniższy tekst przepisać.
Prehistoria – Pierwsze przedmioty muzyczne, jakie wytwarzał człowiek, prawdopodobnie nie miały na celu wydobycia melodii. Nawet jeżeli generowały dźwięki o zróżnicowanej wysokości, służyły przede wszystkim do nadawania rytmu. Wśród pierwszych urządzeń zewnętrznych wobec ciała ludzkiego, które są uważane za instrumenty, wymienia się grzechotki i rozmaite bębny. Te najwcześniejsze ewoluowały z powodu ludzkiego impulsu motorycznego, aby dodać dźwięk do ruchów emocjonalnych, takich jak taniec. W miarę upływu czasu niektóre kultury przypisały swoim instrumentom funkcje rytualne, wykorzystując je do polowań i ceremonii. Kultury te rozwinęły bardziej złożone instrumenty perkusyjne i inne, takie jak flety i trąbki.

Do środy do godziny 18.00 proszę rozwiązać QUIZZ – stworzony na podstawie powyższych informacji.
quizizz.com/join?gc=715047
Zaloguj się podając imię i nazwisko oraz klasę.

Historia

5 b

1.Proszę przeczytać z podręcznika temat pt. „System feudalny ”str. 132 – 135

  1. Proszę napisać w zeszycie odpowiedzi na pytania:
  2. Jakie główne stany wykształciły się w średniowieczu?
  3. Jak przebiegała uroczystość złożenia hołdu lennego?
  4. Zachęcam do skorzystania z strony internetowej epodręczniki.pl i zapoznania się materiałem na temat średniowiecznych rycerzy. ( pytania będą pod koniec tygodnia)

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza—rycerze/DYf5hc4Ye

5 d

  1. Proszę przeczytać lekcję pt. „Wyprawy krzyżowe” – podręcznik str. 122 – 127
  2. Proszę odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania:
  3. Kto, kiedy i dlaczego wezwał do wypraw do Ziemi Świętej?
  4. W którym roku odbyła się pierwsza wyprawa?
  5. Z jakich krajów pochodzili uczestnicy pierwszej wyprawy?
  6. W jaki sposób doszło do powstania Królestwa Jerozolimskiego?
  7. Ile odbyło się krucjat?
  8. Jakie zakony rycerskie powstały podczas wypraw krzyżowych?
  9. Uzupełnij tabelkę

Skutki wypraw krzyżowych

pozytywne negatywne
1. 1.
2. 2.

5 e

1.Proszę przeczytać z podręcznika temat pt. „System feudalny ”str. 132 – 135

  1. Proszę napisać w zeszycie odpowiedzi na pytania:
  2. Kto stał na szczycie drabiny feudalnej?
  3. Jakie były obowiązki seniora?
  4. Jakie były obowiązki wasala?
  5. Co to było lenno?
  6. Jak przebiegała uroczystość złożenia hołdu lennego?
  7. Jakie główne stany wykształciły się w średniowieczu?

Technika

  Powtarzamy podstawowe wiadomości z zakresu ruchu drogowego, zwłaszcza:

– znaczenie znaków drogowych,

– manewry w ruchu drogowym (wymijanie, wyprzedzanie, omijanie, włączanie się do ruchu, skręcanie, hamowanie, zawracanie itp.)

Po powrocie do szkoły i lekcji powtórzeniowej zaplanujemy termin sprawdzianu z tych tematów dla każdej z klas V.

W związku ze zbliżającym się sezonem letnim należy dokonać dokładnego przeglądu swojego roweru z uwzględnieniem:

– sprawności działania układów: hamulcowego, kierowniczego, jezdnego itp.,

– wyczyszczeniem i przesmarowaniem odpowiednich mechanizmów roweru.

Wszelkie zdjęcia, materiały, wyniki wykonanych zadań, prac pisemnych związanych z przedmiotami technika i edukacja dla bezpieczeństwa proszę przesyłać na adres mailowy wojciech.kozlik@interia.pl
Źródłami wymiany informacji pomiędzy rodzicami, uczniami i nauczycielem przedmiotu będzie podana poczta elektroniczna i dziennik elektroniczny szkoły.

Wychowanie fizyczne

Informacje będą przesyłane do uczniów bezpośrednio przez dziennik elektroniczny.

Świetlica

Zestaw proponowanych zabaw/zajęć

Dokumenty

  • Dokumenty do pobrania
  • Zdalne nauczanie

Dla rodziców

  • E-Dziennik
  • Oddziały przedszkolne
  • Nauczyciele
  • Rekrutacja
  • Jadłospis i płatności
  • Kalendarz dni wolnych
  • Certyfikaty

Dla ucznia

  • Aktualności
  • Egzamin ósmoklasisty
  • Świetlica
  • Biblioteka
  • Samorząd
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Wolontariat
  • Sport w szkole

Materiały dodatkowe

  • interesujące strony
  • Bezpieczeństwo w sieci
  • Zarządzanie kryzysowe

Zespoły muzyczne

  • Chór Rapsodia
  • Decyma
  • Czelodka
  • Querdas
  • Stokrotki

Projekty

  • Innowacje
  • Erasmus
  • Laboratoria Przyszłości
  • Projekty unijne
  • Szkoła promująca zdrowie
  • Wielka Liga Czytelników
  • Niepodległa
  • Pamiętamy…
  • Narodowy Program Czytelnictwa
  • Aktywna Tablica – międzyszkolna sieć współpracy

Języki obce

  • Język niemiecki – jako język mniejszości
  • Dwujęzyczność

Szkoła Podstawowa nr 2 w Rydułtowach

ul. Raciborska 270, 44-280 Rydułtowy
Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Menu

  • Home
  • Kontakt
  • BIP
  • ePUAP
  • Archiwum
  • Deklaracja dostępności

Znajdź nas na

Wykonanie strony internetowej: Pol-Media Patryk Procek
Zmień rozmiar czcionki
Zmień kontrast
Accessibility by WAH